IMG IMG

MIĘDZYSZKOLNY OŚRODEK SPORTU

W JELENIEJ GÓRZE

KOSZYKÓWKA 3x3

 DZIEWCZĄT i  CHŁOPCÓW (rocznik 2006)

SZKOŁY PODSTAWOWE

Termin: 18.10.2019-PIĄTEK

Organizator : Międzyszkolny Ośrodek Sportu                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Miejsce: MOS Sudecka 42

 Termin: 18.10.2019-PIĄTEK

 Godzina

9.00– przybycie zespołów  

9.10- losowanie

9.20- rozpoczęcie turnieju                                                                                                          

Czas gry: 10 minut

Obowiązujacy rocznik w rozgrywkach koszykówka 3x3 -2006

Zgłoszone szkoły: dziewczęta/chłopcy-SP 11, SP 13, SP 7,SP10

System gry  „każdy z każdym”

REGULAMIN ROZGRYWEK

I. Uczestnictwo

w zawodach biorą udział drużyny dziewcząt i chłopców.

drużynę stanowią uczniowie jednej szkoły podstawowej urodzeni w 2006 r. (wyłącznie)

drużyna składa się z 4 zawodników (3 zawodników na boisku i 1 zmiennik), trener nie może przebywać w obrębie boiska ani komunikować się zdalnie z trybun,

II. Przepisy gry

mecze są rozgrywane na boisku do koszykówki 3 x 3 z jednym koszem (wysokość – 3,05 m), boisko musi mieć wyznaczoną linię rzutów wolnych (5,80 m), linię rzutów za 2 punkty (6,75 m) oraz „półkole bez szarży” pod koszem; można używać połowy tradycyjnego boiska do koszykówki,

rozgrywki dziewcząt i chłopców powinny odbywać się oficjalną piłką do gry w koszykówkę 3 x 3 o rozmiarze 6, lub piłką do koszykówki w tym rozmiarze

zespół sędziowski składa się z 1 sędziego boiskowego oraz sędziów stolikowych,

rzut monetą zdecyduje o tym, której drużynie przyznane zostanie posiadanie piłki na rozpoczęcie meczu, drużyna, która wygra losowanie ma prawo wybrać posiadanie piłki na rozpoczęcie meczu lub przed rozpoczęciem ewentualnej dogrywki,

czas gry wynosi 10 minut, zegar czasu gry będzie zatrzymywany podczas sytuacji martwej piłki oraz podczas rzutów wolnych,

drużyna musi oddać rzut do kosza w ciągu 12 sekund; gra na zwłokę lub zaniechanie aktywnej

gry jest błędem, jeżeli boisko nie jest wyposażone w zegar odmierzający czas do rzutu i drużyna nie stara się zakończyć akcji rzutem do kosza, sędzia udziela tej drużynie ostrzeżenia rozpoczynając odliczanie ostatnich pięciu (5) sekund akcji,

drużyna, która zdobędzie jako pierwsza 21 lub więcej punktów wygrywa mecz przed upływem czasu (dotyczy regulaminowego czasu gry),

jeżeli na koniec regularnego czasu gry wynik pozostaje nierozstrzygnięty, zostanie rozegrana dogrywka; przed rozpoczęciem dogrywki będzie miała miejsce jednominutowa przerwa,

drużyna, która jako pierwsza zdobędzie 2 punkty w dogrywce, wygrywa mecz,

drużyna podlega karze za faule drużyny po tym, jak popełniła 6 fauli, faule popełnione w trakcie akcji rzutowej w polu wewnątrz łuku będą karane jednym rzutem wolnym, a popełnione w trakcie akcji rzutowej z pola za łukiem będą karane dwoma rzutami wolnymi,

faule popełnione w trakcie akcji rzutowej, po której piłka wpada do kosza po rzucie z gry, karane są dodatkowym jednym rzutem wolnym lub dwoma (gdy rzut był zza łuku),

siódmy, ósmy i dziewiąty faul drużyny zawsze będzie karany dwoma rzutami wolnymi, kolejne faule karane są dwoma rzutami oraz posiadaniem piłki,

nie przyznaje się rzutów za faul w ataku,

zmiana posiadania piłki przez którąkolwiek z drużyn, następująca po sytuacji martwej piłki (aut,faul), musi rozpocząć się wymianą piłki za łukiem, na szczycie boiska (tzw. checkball),

za faul techniczny przyznaje się jeden rzut wolny,

za faul niesportowy przyznaje się dwa rzuty wolne,

po ostatnim rzucie wolnym wynikającym z kary za faul techniczny lub niesportowy, gra zostanie kontynuowana poprzez wymianę piłki za łukiem, na szczycie boiska (tzw. checkball);

po celnym rzucie z gry lub ostatnim rzucie wolnym grę wznawia drużyna, która nie zdobyła punktów, poprzez wykozłowanie lub podanie piłki do partnera znajdującego się poza łukiem,

przeciwnik może bronić podczas wyprowadzania lub podawania piłki za łuk (poza „półkolem bez szarzy”),

po niecelnym rzucie z gry lub ostatnim rzucie wolnym, jeśli drużyna ataku zbierze piłkę, może kontynuować grę; jeśli drużyna obrony zbierze piłkę to musi wyprowadzić ją za łuk,

po przechwyceniu lub zablokowaniu piłki należy wyprowadzić piłkę za łuk,

w sytuacji rzutu sędziowskiego piłkę przyznaje się drużynie obrony,

zawodnik, który popełni dwa faule niesportowe zostaje zdyskwalifikowany, drużynie przeciwnej przyznaje się dwa rzuty wolne i posiadanie piłki,

zawodnik, który popełnił dwa (2) faule niesportowe (nie ma zastosowania do fauli technicznych) zostanie zdyskwalifikowany przez sędziów z udziału w meczu i może zostać zdyskwalifikowany z całego wydarzenia przez organizatora.

zmiany mogą być dokonane przez którąkolwiek z drużyn, podczas gdy piłka staje się martwa, przed wymianą piłki pomiędzy zawodnikami drużyny ataku i obrony (tzw. check-ball) lub przed rzutem wolnym; zmiany mogą odbywać się jedynie poza linią końcową, naprzeciwko kosza i nie wymagają one jakiegokolwiek działania ze strony sędziów,

każda drużyna ma prawo do jednej, 30-sto sekundowej, przerwy na żądanie; jakikolwiek zawodnik może poprosić o przyznanie przerwy na żądanie podczas sytuacji martwej piłki,

III. Punktacja

Za wygrane spotkanie drużyna otrzymuje 2 punkty, za przegrane 1 punkt, za walkower 0 punktów.

O kolejności zespołów decydują kolejno:

1. większa liczba zdobytych punktów

2. jeżeli dwie (2) lub więcej drużyn ma równą liczbę punktów po rozegraniu wszystkich meczów w danej grupie, to o kolejności miejsc decyduje (-ą) wynik (-i) meczu (-ów) pomiędzy tymi drużynami. Jeżeli liczba punktów w meczach pomiędzy tymi drużynami wciąż jest taka sama, klasyfikację ustala się według poniższych zasad, w następującej kolejności:

a) decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.

b) decyduje większa liczba koszy zdobytych w meczach pomiędzy zainteresowanymi drużynami.

c) decyduje większa różnica koszy zdobytych do straconych we wszystkich meczach w danej grupie

d) decyduje większa liczba koszy zdobytych we wszystkich meczach w danej grupie.

Jeżeli powyższe zasady w dalszym ciągu nie dają rozstrzygnięcia, klasyfikację końcową ustala się w drodze losowania.

3. Jeżeli jedna lub więcej drużyn zostaje sklasyfikowanych na którymkolwiek etapie zasad

podanych powyżej, to procedury z punktu 2 stosuje się ponownie w stosunku do pozostałych

niesklasyfikowanych drużyn.

do finału strefowych awansują szkoły wg zgłoszeń lub zasady awansu określą koordynatorzy strefowi. Do Finału Dolnośląskiego awansują mistrzowie stref stref. Finał z udziałem 4 zespołów rozegrany zostanie systemem „każdy z każdym”

Dział Organizacji Imprez Sportowych

Anna Matkowska

                   

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem